CiK

CiK

Tuesday 4 September 2012

ApA BiLa...

Rasa semuanya serba tak kena, tak tahu apa yang nak dibuat, ingatlah..kita bukan keseorangan.. kita masih boleh bersandar kepada Dia yang maha mengasihi..

apabila hidup diselubungi kegelapan, semuanya silap, carilah sinar itu dari Dia yang memberi cahaya.

apabial dibelenggu masalah sedang tiada sesiapa yang mahu mengambil kisah, ingatlah pada Dia yang tak pernah melukakan hatimu. Dia maha adil.

apabila hatimu terluka dan sedang kesakitan itu menumbangkan kudrat mu, janganlah kau berputus asa kerana Dia melihat segala-galanya.

apabila dirimu lemah tidak bermaya, sedangkan perjalananmu masih jauh perlu diharungi, carilah kekuatan itu dari yang Maha Perkasa.

apabila hidup ini dirasakan seperti beban, segala-galanya goyah, bangunkanlah semula kata semangat itu dengan keyakinan bahawa itu adalah Iradat-Nya

apabila jalan dihadapanmu digelapi mendung sedangkan tiada sesiapa disisi yang sudi menemanimu, carilah jalan yang lurus itu dari Dia yang menjadi satu-satunya panduan hidup.

apabila semua orang disekelilingmu tidak mahu mendengar suara dan keluhanmu, jangan kecewa kerana Dia Maha Mendengar

apabila miskin dan papa, anda terperangkap dalam kesempitan, ingatlah pada Dia yang Maha Kaya

apabila engkau berada dalam kedukaan sedangkan tiada tempat untuk melarikan diri, mengadulah kepada Dia Yang Satu

apabila keseorangan dan kedukaan itu seperti tiada penghujungnya, serahkan dirimu kepada Dia..satu-satunya tempat yang boleh digantungkan harapan

apabila parut lukamu dicederakan lagi, hatimu dicakari kebimbangan, ingatlah pada Dia yang sentiasa bersama-sama orang yang bersabar.



Allah will answers prayers in three way..
he say YES and give what you want..
he say NO and give you something better
and he will say WAIT and he give you the best in His own time..



No comments:

Post a Comment